Dieta, Zdrowie

Siemię lniane – cudowne ziarenka

Siemię lniane – cudowne ziarenka

Siemię lniane możemy spotkać pod dwoma postaciami: siemię brązowe i złociste. Siemię złociste jest trudniej dostać. Na sklepowych półkach w prawie każdym osiedlowym markecie za to znajdziemy siemię brązowe. Jeśli zależy nam na lepszym gatunkowo ziarnie, bogatym w więcej witamin i minerałów, warto wybrać się do dobrego sklepu zielarskiego. Tam prawdopodobnie będzie możliwość zamówienia złocistej odmiany.

Jakie siemię kupować?

Zarówno siemię złociste, jak i brązowe ma wiele niesamowitych zalet. Dlatego nie ma większej różnicy w tym, które wybierzemy. Warto natomiast zastanowić się, czy zaopatrzyć się w całe ziarenka, czy może w te już zmielone. Jeśli mamy dostęp do młynka (np. taki do kawy) lub do blendera, nie sięgajmy po zmielone ziarno. Nie wiemy kiedy i w jakich warunkach było przygotowywane. Siemię warto zmielić w domu zaraz przed spożyciem. Zmielone szybko wietrzeje uwalniając substancje toksyczne.

Jak spożywać siemię?

Możemy zakupić tabletki z tym składnikiem. Jednak bardziej wchłonie się naturalna postać, dzięki czemu dostarczymy organizmowi więcej witamin i minerałów. Niesamowicie zdrowy jest kisiel z siemienia. Jednak nie każdy gustuje w tej specyficznej mazi. Jeśli nie jesteśmy w stanie przełknąć ziaren tak przygotowanych, możemy zmielony dodawać do każdej potrawy. Nie zmieni to smaku ani zapachu dania.

 Co daje spożywanie siemienia lnianego?

Nasionka te wspomagają ochronę naszego żołądka działając regulująco na błonę śluzową tegoż organu. Poprawiają perystaltykę jelit. Wspierają odporność organizmu i walkę z infekcjami. Pomagają obniżyć poziom cukru we krwi. Siemię jest źródłem magnezu, żelaza, kwasu foliowego, witamin B1, B6 i E, co poprawia kondycję skóry, włosów i paznokci.

Leave a Comment